torsdag 7. mai 2015

lys og mørke

med denne sykdomsreisen har jeg forstått så mangt, det har ikke vært en reise for lærdom, for å utforske, for å finne men det har vært en reise for å søke i stillheten. for å søke i det rene, for å få ro og fred. for å finne magien i alt det skjøre, det lille, de bittesmå bevegelser. nå forstår jeg med ett, alt, hvorfor jeg skulle ut i denne verden nå. fordi jeg har følt meg så utrygg på meg selv, skjelvende brikker. men nå ser jeg at de små riper av usikkerhet og mørke aldri kan dytte meg så meget hardt, de kan bare tære litt på med jevne mellomrom. lyset, roen og gleden er sann, så lenge jeg er rolig og i ett med verden kan ingen stormer knekke meg, dytte meg over ende. de kan bare skrape litt, gjøre litt vondt men ikke noe mer. lyset er ekte, grumset er ingenting.

1 kommentar: